Güzellik - Makyaj Blog Yazmanın İpuçları : PR Ajansları Hangi Bloglarla Çalışır ?

Güzellik/Makyaj Blog Yazmanın İpuçları #1

PR Ajansları ve Kozmetik Firmaları Hangi Bloglarla Çalışır ?

Nasıl Onların İlgisini Çekebilirim ?

makyaj-blog-yazmanin-ipuclari


En çok mail aldığım ve iletişim formuna bırakılan sorulardan birisi de, PR firmaları ve gönderikleri kozmetik ürünlerinin nasıl ulaştığı, neden bazı güzellik ve makyaj bloglarını hedef seçtiği ve yeni başlayan blogları nasıl farkedecekleri hakkında. Ben de tek tek cevap vermeye çalışıyorum ama bazen gözümden kaçabiliyor. Bunun yerine daha güzel bir yazı hazırlamak ve bu duruma açıklık getirmek istedim. Hem de yeni oluşturduğum Güzellik/Makyaj Blog Yazmanın İpuçları yazı dizimin, ilk parçasının en çok sorulan soruyla başlamanın iyi fikir olduğunu düşündüm.



PR Ajansları Nedir ?

PR = Public Relations 'ın ingilizce kısaltması. Yani, Halkla İlişkiler. Ama tabii biz kelimelerin arasına ingilizce koyarak konuşmasını çok seven ve bununla hava atmasını ihmal etmeyen bir toplum olduğumuz için "halkla ilişkiler" yerine PR dilimize pelesenk olmuş durumda. PR reklam ajansları, bünyelerine kattıkları markaların bilinirliğini ve popülerliğini arttırmak için (bloglar da dahil) düzenli ve güçlerine bağlı bir çalışmaya girmek zorundalar.


makyaj-bloglari-kozmetik-pr-ajans-firmalari-iliskisi-nasil


PR Ajanslarının Makyaj Bloglarıyla Çalışma Şekli Nasıl Yürüyor ?

Ülkemizde eskisi gibi pasif değil artık. Ben blog yazmaya başlamadan evvel, o zamanın popüler bloglarından birkaçı Pr şirketlerinin pasifliğinden, telefonla arayarak bloglarını duyurduklarını söylüyorlardı. Bu ne kadar doğru bilemem ama bu şekilde okumuştum. Şimdi ile kıyaslanırsa, Pr ajanslarının ciddi bir evrim geçirdiğini söyleyebiliriz. Ama hala yeteri kadar blogların önemini fark etmediklerini düşünüyorum.


PR Ajansları Benim Makyaj Blogumu Ne Zaman Fark Eder ?

Özellikle yeni başlayan bloglar, hem blog yazmanın tatlı heyecanı hem de bir an önce bilinir-okunur olmak isteme hevesleri içine girmeleri çok doğal. İlk blog yazdığımda 1 kişinin blog sayfamın okuyucusu olduğunda içimde havai fişekler patlıyordu. Tabii ki siz yeni blog yazarken, popüler blogları görünce aklınıza ister istemez "onlara gönderilmiş niye bana gönderilmiyor" düşüncesi gelecek.



Düzenli ve nitelikli yazmaktır önemli olan. Seçtiğiniz konulara hakim olarak, yazılarınızla sizi okuyan kozmetik severlere nasıl fikir verdiğinizi ölçüp tartarak ve en önemlisi özenli sunum yaparak konularınızı yazmanız, sizin adınıza iyi bir gelişim olacaktır. Güzel hazırlanan konularınız, okuyucu meraklandıracak ve sonrasında bir bakmışsınız belirli bir kitleye sahipsiniz. Artık Pr ajanslarının güzellik bloglarını fark etme gücü daha yüksek. Siz Google aramalarında çıktıkça, konularınız popülerleştikçe, belirli bir okuyucuya hitap edebilir kıvama geldikçe zaten gerisi çorap söküğü gibi gelecek.


"Büyük" Bloglara Bu Konu Hakkında Soru Sorsam mı ?

Sorun elbette. Neden ve kimden çekinesiniz ? Hatta bu şekilde soranları, büyük olduğu sanrısına kapılan findık fıstık bloglar terslenmesi, cevap yazanlara atarlanması olabiliyor ("havalı" gözükme adına). Ben soranları çok masumane değerlendiriyorum, elbette merak edip sorabilirler, bunda ne gibi bir kötülük olabilir ki? Hatta sadece bu konu için değil, çoğu konu için insaların blog kimliklerini çok fazla benimsediğini düşünüyorum. Ben bloggerım nedir. Tek hücreli canlılar gibi, tek nitelikli insanlardan olmayın.


PR Ajanslarıyla Çalışan Makyaj / Güzellik Bloglarına Güvenilir mi ?

makyaj-bloglari-guvenirli-mi


İlk gönderilen ürünlerde eski okuyucu sayımda düşme yaşadım. Google Analytics sayfam gösteriyordu ki, yeni ziyaretçi çok olmasına rağmen eski ziyaretçi giderek azalıyordu. Bu düşüşü fazlasıyla önemsedim. Çünkü en başından beri blog sayfamı takip edenleri kaybetmek, blog adına yapmak isteyeceğim en son şeydi. Ürünleri daha doğru değerlendirmeye gayret ettim, kaçırdığım noktaları ele alarak yorumlar yazdım. Ve nihayetinde son 4-5 aydır eski okuyucumu tekrar aldım. %53 Returning Visitor , benim adıma en büyük başarı şu an. Dengeye getirdiğim bu ayarı uzun süre muhafaza etmeyi umuyorum. Çünkü asıl önemli olan, kemik izleyici sayısı ile beraber büyümektir.

PR ürünlerine (yani bir başka deyişle basın ürünlerine) yer veren bloglar, güvenirliliklerini kaybetmez. Ne kadar blog yazarıysam, o kadar da iyi bir blog okuyucusuyum. Takip ettiğim popüler yabancı blogların %90 'ının blogu basın ürünleriyle dolu. Ancak bu onları benim gözümde düşürmez. Önerdikleri birkaç ürünü alıp, aynı memnuniyeti duyarsam onlara kendimi daha yakın, memnun duymazsam kendimi daha uzak hissederim. Ama basın ürününe yer veriyor diye makyaj bloglarını çöpe atmam. Bunu kendi değerlendirmenizle ölçüp hangi bloga kendinizi yakın hissetmenizle daha kolay karar verebilirsiniz.


PR Ürün Tanıtımları İçin Blog Yazmaya Karar Versem Mi ?

Ürün tanıtımlarını elde etmek için bir blog yazmaya asla karar vermeyin. Bu yapabileceğiniz en hatalı başlangıç. Blog yazmak; okunmak ve popüler olmakla doğru orantılı ki zaten hepimiz daha çok okunmak ve bilinmek isteriz. Ama bu şekilde bir başlangıç = boş başlangıç olacaktır. Ben blog yazmamın 3. yılındayım, 2 yıldan sonra PR ajanslarıyla çalışıyorum. Düzenli ve nitelikli blog yazarak, sosyal medya ile duyuru gücünü kullanarak önce Google, sonra PR ajanslarının dikkatini zaten ister istemez çekeceksiniz, emin olun.


Güzellik ve Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları Yazı Dizim, 
Farklı Konularla İlerleyen Günlerde Devam Edecek...

makyaj-blogu-yazmanin-tuyolari-ipuclari

Paylaş
, , , , , , , ,

Melisa Yıldız

Beni takip ederek tüm makyaj sırları ve güzellik yöntemlerini öğrenebilirsiniz. Konu altına yorum yaparak diğer arkadaşlarımızla birlikte bize katılıp makyaj önerilerinde bulunabilirsiniz.
    Google ile yorum yap!
    Facebook ile yorum yap!

0 yorum:

Yorum Gönder

Bir düşüncen varsa eğer söyle bana ?

Blogger tarafından desteklenmektedir.