Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları : Resimlerle Kolaj Yaparak Konu Nasıl Hazırlanır ?

makyaj-blog-yazma-tuyolari-resimleri-birlestirme-kolaj









   Güzellik  /     Makyaj Blog 
 Yazmanın  
İpuçları 
makyaj-bloglari-makyaj-blog-yazma-tuyolari-resimleri-birlestirme-kolaj








Resimlerle   Kolaj    Nasıl Yapılır ? 
Blogda Farklı  
Konular Nasıl Hazırlanır?







Güzellik / Makyaj Blog Yazmanın İpuçları ismiyle oluşturduğum yazı dizimin bu seferki konusu, makyaj ürünlerini ve ilgi çekebilecek diğer görselleri birleştirerek daha farklı blog konuları hazırlamak. Sürekli makyaj ürünü incelemesi yapmak yerine, blog sayfanızda bu tarz paylaşımlara daha çok yer vermenizi şiddetle öneririm. Konseptinizi sadece makyaj olarak değil, bakım adına da hazırlayabilirsiniz. Bloglarda bu tarz konuların daha çok ilgi çektiğini bilmelisiniz. Bu yazının üstündeki gibi görselleri nasıl yapacağınızı, bu konuda etraflıca anlattım.



Eğer bir makyaj blogunuz var ise, sürekli kozmetik ürünlerinin tanıtımından okuyucunun fazlasıyla sıkılacağını bilmelisiniz, bu yüzden de makyaj ürünleri ya da cilt bakımı, saç bakımı vs. ilgili kolajlı fotoğraflarla oluşturacağınız blog konularını da ara sıra blogunuzda yer vermeniz, blog okuyucusuna daha renkli bir bir blog sunmanız demektir. Hiçbirimiz Makyaj Artisti (Mua) değiliz ama makyaja, cilt ve saç bakımına dair tüm kozmetik ve güzellik ürünlerine fazlasıyla meraklı olup, bu istek ile şekillenen hevesimize karşı koyamadığımız için açmıyor muyuz blogları? Hobi olarak yazdığımız bloglarımızın konsepti de güzellik ise, o halde neden daha güzel konular yapmayasanız?

makyaj-blogu-yazmak
Yazı yazmak insanı çok rahatlatıyor. Hele ki makyaj blogları -bana göre- tüm bloglardan daha renkli, daha canlı, daha keyfi olduğu için adeta bir terapi niteliğinde. "İpini koparan makyaj blogu açıyor" cümlesi kadar da bencil bir düşünce tarzı olamaz. Yazmak insanı rahatlatır, geliştirir, değiştirir. Bunu sadece makyaj blogu yazmalı olarak değerlendirmemek gerekir. İlgi duyduğunuz mecra ne ise o konuda bir şeyler yazmanızı öneririm. Muazzam bir keyif. Düzenli tutulan bir blogla beraber hazırlanan yüzlerce yazı, insanı geliştirirken tuhaf bir şekilde de rahatlatıyor. Ben ruhumun en huzursuz, kendimi en unutmak istediğim bir dönemde, kafamı dağıtmaya en muhtaç olduğum bir anımda karar verdim blog yazmaya.



Neden daha başarılı bir blog yazarı olmayasanız? Neden sürekli ürün incelemeleri yapan blog sıkıcılığını terk etmiyorsunuz? Neden daha çok şey öğrenmeye merak edip paylaşmıyorsunuz? Blogunuzda ne kadar farklı konular var ise, o kadar okunmaya değersiniz demektir. Sadece Google aramalarında öne çıkmak değil mevzu, sizi takip etmeye değer gören insanlara daha fazlasını vermeye uğraşmaktır bu. Okuyucunuza verdiğiniz önemdir. İlham veren blog yazarı olmak, sizin elinizde.



Şimdi dönelim konumuza. Makyaj ürünleriyle nasıl kolajlı bir resim hazırlanır? Adım adım size bu tarz konular hazırlamayı göstermeye çalıştım. Böylece siz de daha eğlenceli blog konularına imzanızı atabilirsiniz. Eğer bu adımları merak ediyor ve ilgi çekici konularla daha renkli bir blog sayfanız olsun istiyorsanız, öyleyse hazırladığım bu konu size göre.


Bu yazımda, eğlenceli ve keyifli konular yazmanın ilk etapı olan kolajlı görseller ile oluşturacağımız makyaj ve bakım tüyolarıyla blogda daha güzel konular çıkarmanın adımlarını göstereceğim. Ben ne zaman bu tarz bir yazı yazsam, diğer yazılarımdan çok daha fazla okunduğunu görüyorum. Bu arada, " X'ler İçin Makyaj " tipik bir güzellik konusudur. Bunu çoğaltabilirsiniz. Örneğin; "Yeşil Gözlüler İçin Makyaj", "Kızıl Saçlılar İçin Makyaj", "Yağlı Ciltler İçin Makyaj"  vs...


- Örnek Blog Konusu Görseli -
makyaj-blog-yazma-resimleri-duzenleme
makyaj blog yazma resimleri duzenleme
En başta hatırlatma gereği duyduğum bir nokta var. Bir güzellik/makyaj blogu yazmak için Makyaj Artisti (Mua) olmak gerekmez. Hatta benim bugüne kadar takip ettiğim sayısız blogger arasında Mua olanı görmedim. Zaten Mua olup da blog yazan insanın, detaylı bir blog arşivini oluşturamaz kanısındayım. Çünkü makyaj uzmanlığı bir meslek, makyaj blogu yazmak ise bir hobi. Her ikisini sürdüren insan olduğunu düşünemem. Zira hobiniz mesleğe dönüşürse hobi hobilikten çıkar, para da kazandığınız bir platforma geçer, sorumluluklarınız daha da artar ve duyduğunuz keyif artık bir mecburiyete dönüşür. Bir Mua 'nın blogu var ise, o blogunu mesleğinde artı bir kazanç sağlayacağı için yazdığını düşünürüm. Yani bizler gibi, tamamen heves ve hobi olarak amatörce adım atmamıştır. Daha bilinçli, daha profesyonel bakıyordur olaya.
makyaj-blogu-yazmak
makyaj blogu yazmak
Bu yüzden de, bizim blog konularımız tamamen kendi düşüncelerimizden oluşur. Yani; makyaj sırlarını zamanla öğrenip, denedikçe keşfedip paylaşıyoruz. Ama bir Mua, önce bunun eğitimini alıyor, daha sonra ise mesleğinde ilerliyor. O yüzden, bloggerlar hazırladığı makyaj konseptli blog yazıları ve o konuda yer verilen makyaj önerileri ile "%100 doğru olmak adına" değil, sadece fikir vermesi adına paylaşır. Örnek olarak, "Sarışınlar İçin Makyaj" diye bir konu hazırladığımızı baz alalım. Bu konuda yazacaklarımızı; özel bir eğitim almadıysak, amatör bir blog yazarıysak, bizim kendi deneyimlerimiz veya zaman içerisinde öğrendiklerimizle kaleme almış oluruz. Bu açıdan, "ben yapamam ki" demeyin. Kendinizi rahat hissedin ve blog için yapacağınız konuları araştırmaya, öğrenmeye çalışın. Çünkü blog yazmakta, bir ürünün fotoğrafını çekip "bu ruju aldım, beğendim, kullanıyorum, öneriyorum" tarzından daha da öteye geçtiğinizde esas iyi bir noktaya gelirsiniz.



Benim tercihim, bu şekilde blog konularını yazmayı arada yapmaya çalışıyorum, sürekli olarak değil. Çünkü sürekli bu şekilde blog konularının olması çok sıkıcı ama hiç olmaması daha da sıkıcı. Bana göre kendimizce bir dengeyi kurmalı ve blogu ürün incelemeleriyle çok da boğmamalı. Tabii blogunuzun içeriğini, sizin istekleriniz şekillendirir, her blogun da bu konuda bir çizgisi vardır. Ama arada derede bu tarz ilgi çekici konseptler oluşturarak yazılar hazırlamanız, blogunuza yapacağınız en büyük güzellik olacaktır. Zaten benim de dahil olduğum bu tarz konuları yapan birkaç Türk blogu var, böyle konulara yer veren blogları takip ettiğinizde göreceksiniz ki bu tarz yazılardan vazgeçilmiyor. Tek nedeni var, o da konuların daha çok ilgi görmesi, okunur olması. Deneyin farkı  göreceksiniz zaten. Bu konsepti bloglarınızda uygulamanızı altını çizerek tavsiye ederim.
makyaj-blogu-yazmak
makyaj blogu yazmak
Örneğin makyaj blogumuzda ilgi çekeceğini düşündüğümüz bir konu belirleyelim. "Sarışınlar İçin Makyaj" konusunu hazırladığımızı varsayalım. Bu konspeti oluşturduk, neler yazacağımız hakkında kendimize göre deneyim ve bilgilerimiz var. O halde, ilk etapta hangi ürünlere yer vereceğimizi seçelim. Çok fazla sayıda makyaj ürününden ziyade, gerekli olan temel makyaj ürünlerine yer vermemiz blog konusu olarak daha sade duracağı için seçimlerimizi bu yönde yapmanızda fayda var.



Mesela ben blog sayfamda "Sarışınlar İçin Makyaj" konusu hazırlamış olsaydım, kendi zevkime göre şu ürünleri seçerdim :

(Linklere tıklayarak konularını da okuyabilirsiniz)










Kolajlı Resimlerle Blog Konusu Hazırlamak #1. Adım

Bunlar seçtiğimiz ürünler olsun. Hatta makyaj ürünü haricinde bir de oje ekledim. Bunları tek tek Google 'da aratalım. Örneğin; ilk aramayı göstereyim. Diğerlerini de aynı şekilde yapabilirsiniz. TheBalm Mary Lou ManizerGoogle 'da aratırken "Web" değil, "Görsellere" tıklıyorum.

makyaj-bloglari-makyaj-blog-yazma-tuyolari-resimleri-birlestirme-kolaj
makyaj bloglari makyaj blog yazma tuyolari resimleri birlestirme kolaj
Karşımıza çıkan sayısız görsellerden, arkası beyaz olan fotoğrafları seçelim ve bunları bilgisayarımıza kaydedelim. Bu arada, arama yaparken bir de tüyo : Genelde arkası beyaz resimler, markaların kendi sitesinde veya online alışveriş sitelerinde daha çok var. Mesela Google yerine theBalm aydınlatıcı için, bizzat theBalm 'ın sitesinde veya theBalm satan bir alışveriş sitesinde arayarak daha kolay bulabilirsiniz.




Kolajlı Resimlerle Blog Konusu Hazırlamak #2. Adım

makyaj-bloglari-makyaj-blog-yazma-tuyolari-resimleri-birlestirme-kolaj
makyaj bloglari makyaj blog yazma tuyolari resimleri birlestirme kolaj
Daha sonra PhotoScape programımızı açıyoruz. Bloggerlar için en kullanışlı programlardan biri PhotoScape, bir diğeri Picasa. Her ikisi de ücretsiz resim düzeleme programları ve bir blog için oldukça yeterli iş görüyor. Picasa ile de değişik örnekler hazırlayabilirsiniz. Picasa konularım yakında gelecek, çünkü onun da farklı yanları var. Şu anda PhotoScape üzerinden resimli olarak paylaşıyorum. PhotoScape açtığımızda karşımıza çıkan seçeneklerden sayfayı tıklıyoruz.



Kolajlı Resimlerle Blog Konusu Hazırlamak #3. Adım

makyaj-bloglari-makyaj-blog-yazma-tuyolari-resimleri-birlestirme-kolaj
makyaj bloglari makyaj blog yazma tuyolari resimleri birlestirme kolaj
Gördüğünüz gibi, kendiliğinden bölümlere ayrılan bir sayfa açıldı. Ana ekranda çıkan bu kolajlı yerden hariç, bir de sağ yanda yer alan hazır kolajlı seçeneklere gidebilirsiniz. Ama ben seçtiğim makyaj ürünlerini, kendi zevkime göre yerleştireceğim için hazır kolaj taslaklarına hiç bulaşmıyorum. Onun yerine bu sayfadan direkt "Düzenle" kısmına tıklarayarak devam ediyorum.



Kolajlı Resimlerle Blog Konusu Hazırlamak #4. Adım

makyaj-bloglari-makyaj-blog-yazma-tuyolari-resimleri-birlestirme-kolaj
makyaj bloglari makyaj blog yazma tuyolari resimleri birlestirme kolaj
Üzerinde çalışacağımız sayfa otomatik olarak "404 x 404" boyutunda açıldı. Ben bu alanı biraz ufak bulduğumdan bunu bir parça yükseltmek istiyorum. Sayfanın boyutunu değiştirmek için ise aşağıda yer alan seçeneklerden "Yeniden Boyutlandır" kısmına tıklıyorum.



Kolajlı Resimlerle Blog Konusu Hazırlamak #5. Adım

makyaj-blog-yazma-resimleri-duzenleme
makyaj blog yazma resimleri duzenleme
Boyutunu İstediğiniz şekilde belirleyebilirsiniz. Burada önemli kısım, "En Boy Oranını Koru" seçeneğidir. Bu tikli ise, "Uzunluk" veya "Yükseklik" kısımlarınıdan herhangi birini değiştirdiğinizde, birbiriyle orantılı şekilde değişecektir. Ama bu tiki kaldırsanız, aralarındaki orantıyı siz belirleyeceksiniz demektir. Yani, bir dikdörtgen elde etmek için o tiki seçmemeli ama kare bir görsel hazırlamak için seçmeliyiz. Blogun en başına yerleştirdiğimiz blog logosu olan Blog Header' ları genelde "dikdörtgen", blog konuları ise "kare" olursa göze daha hoş görünür. Bu yüzden ben tikli halde olanı, blog konularını hazırlamada tercih ediyorum. Uzunluk boyutunu ise 500 yapalım. Benim blog sayfamın genişliği daha büyük olduğu için, normalde bundan daha büyük boyutlusunu kullanıyorum. Ama şu an standart blogger boyutlarını düşünerek ortalama olarak 500 almayı uygun buldum. Uzunluğu 500 yapınca, hemen onun altındaki Yükseklik değeri de 500 olacaktır. (500 boyutu yerine siz dilediğiniz ölçülerde görselinizi hazırlayabilirsiniz, ama sizlere önerim değeri çok yüksek rakamlara çıkarmamanız, çünkü büyük resimlerde ekleyeceğimiz görsellerin piksel seviyesinin kalitesini bozacağından çok büyük sayfa hazırlamak anlamsız)



Kolajlı Resimlerle Blog Konusu Hazırlamak #6. Adım

makyaj-blog-yazma-resimleri-duzenleme
makyaj blog yazma resimleri düzenleme
Ardından, alttaki seçeneklerden, hazırlamak istediğimiz görselleri seçmek üzere "Nesne" sekmesine tıklıyoruz. Nesne kısmından bir sonraki aşamada fotoğrafları seçeceğimiz gibi, hazır buradayken bir önceki konularda değindiğim "Renkli ve Şeffaf Yuvarlaklar Yapma" olayını da buradan yapabiliriz.




Kolajlı Resimlerle Blog Konusu Hazırlamak #7. Adım

makyaj-blog-yazma-resimleri-duzenleme


Ardından küçük bir resim işareti olan menüyü seçip, "Foto" sekmesine tıklıyoruz. Buradan hazırlamak istediğimiz görseller ne ise, tek tek seçip sayfaya alıyoruz. Bu arada bir öneri olarak da şunu söyleyebilirim; sadece makyaj ürünlerini değil, çalışmanıza daha farklı fotoğraflar veya resimler de ekleyebilirsiniz. Örneğin; "Sarışınlar İçin Makyaj" konusuna güzellik idolü Marilyn Monroe alınabilir. Daha da farklı olarak çizimler, kalpler, oklar, yıldızlar, simgeler, logolar... Görsellerde kullanacağınız kelimelerdeki fontları da farklı kullanmanızı tavsiye ederim. Örneğin bu konuya göre; "Sarışınlar" kelimesini ayrı bir font, "için" kelimesini ayrı bir font ve "makyaj" kelimesine ayrı bir font olarak şekillendirmek, görsellerdeki yazıların çok daha güzel durmasını sağlayacaktır. Ayrıca sadece fontların farklılığı değil, renkleri de farklı yapabilirsiniz. Birini kırmızı, birini sarı, birini lacivert vs... Font nedir diyorsanız da, Blog Konuları İçin Font yazımdan faydalanabilirsiniz.



Kolajlı Resimlerle Blog Konusu Hazırlamak #8. Adım

makyaj-blog-yazma-resimleri-duzenleme
makyaj blog yazma resimlerii duzenleme
İndiriğimiz görselleri bilgisayarımızda farklı bir klasörde biriktirmek, çalışma kolaylığımız açısından daha iyi olur. Tek bir yerde görsellerin toplanması, hem size "blogda nasıl bir konu yapsam" sualine ilham verir, hem de kolajlar hazırlamanızda pratiklik kazandırır. Yüklemek istediklerimizi tek tek seçip, "Aç" kısmına tıklıyoruz. Hatta seçtiğiniz görselleri yan yana, alt alta şekilde koyabileceğiniz gibi resimlerin kenarlarından tutarak büyüklük oranlarıyla oynayıp, aynı zamanda çapraz olarak da konumunu değiştirebilirsiniz. Yani olay, tamamen sizin göz zevkinize ve hayal gücünüze kalmış. Çalışmanızı bitirip "Kaydet" diyerek bilgisayarımıza kaydettikten sonra, oluşturduğumuz görsel artık blog sayfamızda kullanılmaya hazır demektir. Blog panelinizden, normal konuları nasıl yapıyorsanız o şekilde yeni bir yayın oluşturup, hazırladığınız bu görselleri konularınızda rahatlıkla kullanabilirsiniz.



Unutmayın ki, yazınız ne kadar güçlü olursa olsun blog görselleriniz yetersiz ise hak ettiği değeri bulmakta zorlanır. Örneğin ben olsam "Sarışınlar İçin Makyaj" blog konusuna yazı olarak;

"şeftali allıkların yaratacağı uyumdan, altın renginin ne kadar yakışacağından, kahverengi eyelinerın göz makyajını daha yumuşatacağından, kırmızı rujun sarı saç rengine kontrast olacağından, bu makyajın bir yaz rengi ojesiyle de bütünleşeceğinden"

... bahsederdim. Tabii bunları daha detaylandırıp biraz daha destekleyici cümleler ile süslerdim. Kelimelerin gücünü hafife almayın, cezbedici resimlerle de konularınızın daha ilgi çekici hale gelmesini sağlayabilirsiniz. Yazı demişken, araştırmaktan öğrenmekten kaçmamanızı öneririm. Sadece blog için değil, hayatımızın her evresinde öğrenmeye meraklı ruha bürünmeliyiz. Ne kadar çok yönlü olursak, şu kısa hayatı hem daha dolu hem daha faydalı yaşarız.



Bu tarz blog konuları yazmak için gösterdiğim 8 adım gözünüzü korkutmasın, 
arada bu tarz konularla blog sayfanızı daha renklendirebilirsiniz.

*    *    * 

Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları yazı dizimin bir önceki konusu olan,
Resimlere Buğulu Efekt Nasıl Verilir yazımı da okudunuz mu?



Paylaş
, , , , , , , , ,

Melisa Yıldız

Beni takip ederek tüm makyaj sırları ve güzellik yöntemlerini öğrenebilirsiniz. Konu altına yorum yaparak diğer arkadaşlarımızla birlikte bize katılıp makyaj önerilerinde bulunabilirsiniz.
    Google ile yorum yap!
    Facebook ile yorum yap!

0 yorum:

Yorum Gönder

Bir düşüncen varsa eğer söyle bana ?

Blogger tarafından desteklenmektedir.