Cilt Bakımında Güneş Kremi Kullanımı / Nasıl ve Ne Kadar Kullanılmalı ?


gunes+kremi+kullanimi+nasil+ne+kadar+kullanilir



Güneş kremi kullanmak, benim olmazsa olmazım haline gelmeye başladı. Özellikle son yıllarda bilinçlendikçe, cilt bakımım için kullanmaya daha fazla özen göstermeye başladım. Tabii bunda dermatologumun etkisi mühim! 


Güneş kremlerini bir kısım uzman her daim kullanmamızı, bir kısım uzman ise tam tersi günlük olarak kullanmamamızdan yana. Kullanmayın diyenlerin en büyük neden olarak sundukları, cilt bariyerinizi daha hassaslaştırdığımızdan yana. Yani, çok fazla güneş kremi kullanırsanız, cildiniz güneşle kendi haliyle kaldığında, olduğundan çok daha fazla etkilenip daha fazla çillenme, yaşlılık belirtileri vs gösterdiğini, cilt bariyerini bu denli zayıf bırakmanın doğru bir davranış olmadığı kanısındalar.



Bir kısım uzman ise, ki benim dermatologum da bu kısımda yer alıyor, güneş kremlerini kullanmamızdan yana. Cilt için peeling, maske veya cilt bakımı adına yapılan farklı müdahalelerin hepsi bir tarafa, güneş kremi ve nem diğer tarafa diyor bilgisine güvendiğim uzman doktorum.



Cilt Bakımı İçin Temel 2 ihtiyaç Var :

 1) Nem Takviyesi 

 2) Güneşten Korunma



Bu 2 madde haricindeki diğer yöntemler, tercihimize ve isteğimize göre şekillenebilir. Ama bir cildi nemsiz ve güneşten korunmasız bırakmak demek, "Cildimi sevmiyorum, başına ne gelse umrumda da değil hıh" deyişiyle aynı. Bile bile lades demek istemiyorsanız, cilt bakımınıza özen gösteriyorsanız ve en önemlisi ileride 40 yaşına adım attığınızda 59 yaşında gibi görünmek istemiyorsanız (ah bunu kim ister ki!), o halde kullandığınız güneş kremlerini önerdiğim bu önemli kıstaslar eşliğinde tekrar gözden geçirin.

gunes+kremi+kullanimi+nasil+ne+kadar+kullanilir




Kavanozdaki Güneş Kremlerini Kullanmayın

Çünkü ağız kısmı açık güneş koruma kremleri, hiçbir işe yaramaz. Güneş kremleri tüplü veya spreyli ambalajda olması gerekir. Hava ile münasebete giren ağzı açık ambalajlı güneş kremlerinin koruyucu etkisi yok. Güneşten korunuyorum diyerek, boşu boşuna umut beklemeyin, ağzı açık şekilde kullanım sunan güneş kremlerini tercih etmeyin. İşin kötüsü Plasebo Etkisi de yaşamazsınız. Gerçekten korumuyor. Bilinçli tüketici olun, o şekilde olanları almayın, kullanmayın.



Güneş Kremini Bol Bol Kullanın

Güneş kremlerini kullanmak konusunda cimrilik yapmayın. Çoğu cilt bakım ürünü, ufacık bir miktarı ile uygulamak için yeterli geliyorken, güneş kremleri tam tersidir. Bol bol alıp kullanın. Bir parça güneş kremini tüm gün kullanmanın, güneşten korunmak adına etkisi neredeyse yok. Bol bol almanız gerekiyor. 30 ml'lik bir güneş kremini tüm yaz kullanmak, sizi korumaz. 1 haftada bitirin. Ciddiyim!




Güneş Kreminizin Son Kullanma Tarihine Bakın

Eğer ki son kullanma tarihlerine bakma alışkanlığını bir türlü hayata geçiremiyorsanız, benim yaptığım gibi son kullanma tarihine önem verdiğim cilt bakım ürünlerinin ambalajlarına küçücük bir kağıt ile ürünün bitiş tarihini yazıyorum ya da kreminiz beyaz veya açık renkli bir ambalaja sahip ise, tarihi Asetat Kalemi ile de üzerine direkt yazabilirsiniz. (Asetat Kalemler, genelde Cd üzerine yazılmak üzere satılır ve kırtasiyelerden bulunabilir)




Banyo Gibi Nemli ve Araba İçi Gibi Direkt Güneş Altında Güneş Kreminizi Bırakmayın

Muhafaza ettiğiniz yer önemli. Hatta bana sorarsanız, banyoda hiçbir cilt ürünün işi yok. Makyaj malzemelerinin de. Banyo gibi rutubete açık bir ortamda güneş kreminizi günler, aylar boyu tutmayın. Direkt güneş alan yerlerde de unutmamaya özen gösterin. Dikkat etmezseniz, yapıları daha çabuk bozulacaktır. Fark etmeden yapısı bozuk cilt bakım ürünü kullanmak da, cildinizde sivilcelenmelere davet çıkartmakla eşdeğerdir.



Dudakları Güneşten Korumayı Unutmayın

Yüzünüzü güneşten korurken neden dudakları es geçiyorsunuz? Dudaklarının da korunmaya ihtiyacı var. Özellikle dudak üstü çillerden şikayetçiyseniz, dudak ve çevresini güneşten mutlaka korumalısınız.



Spreyli Güneş Koruyucuları Ovuşturarak Kullanın

Pratik oluşları nedeniyle benim de severek kullandığım spreyli güneş koruyucusuna sahipseniz, kullanırken vücudunuza sadece fıs fıs sıkarak yetinmemelisiniz. Cildinize yedirmelisiniz ki işe yarasın.



Güneş Yanıkları İçin Aloe Vera Jeli Edinin

Aloe Vera jeli muhteşem bir şey. Ben hem cilt nemlendiricisi adına kullanıyorum hem de güneş sonrası harika bir After Sun oluyor. Doğal içerikli bir Aloe Vera Jeli edinmenizi öneriyorum. Güneş sonrası rahatlama ve nem takviyesi açısından da çok doğru bir tercih olacaktır.


Paylaş
, , , , , , , , , ,

Melisa Yıldız

Beni takip ederek tüm makyaj sırları ve güzellik yöntemlerini öğrenebilirsiniz. Konu altına yorum yaparak diğer arkadaşlarımızla birlikte bize katılıp makyaj önerilerinde bulunabilirsiniz.
    Google ile yorum yap!
    Facebook ile yorum yap!

0 yorum:

Yorum Gönder

Bir düşüncen varsa eğer söyle bana ?

Blogger tarafından desteklenmektedir.