Güzellik - Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları : Görsellere Minik Vektörler Nasıl Eklenir ?

makyaj-blog-yazmanin-ipuclari-resimlere-vektor-nasil-eklenir
güzellik makyaj blog yazmanın ipuçları
Güzellik / Makyaj Blog Yazmanın İpuçları

Güzellik / Makyaj Blog Yazmanın İpuçları yazı dizimin bu sefer ki konusu, özen göstererek çektiğimiz fotoğrafların, blogda konusunu hazırlamadan önce resim editleme kısmıyla alakalı. Daha tatlı ve enerjik blog görselleri elde etmenin sırrı olan vektörleri, fotoğraflara katmayı adım adım göstereceğim. Aslında ben enerjik dedim ama, siz istediğiniz tarzda oluşturabilirsiniz. Blog resimlerinizi / fotoğraflarınızı ister çiçek motifleriyle floral bir tarz havaya veya vintage resimlerle o dokuyu daha hissettirebilir kıvama ya da şirin karakterler ile daha canlı bir hale bürüyebilirsiniz. Adım adım blog resimlerini düzenleme (edit) kısmında, kolay yoldan nasıl yapabileceğinizi bu blog konumda anlattım.


Hazırladığınız blog fotoğraflarınızı, İlla ki minik vektör resimlerine boğmak zorunda değilsiniz, ama bir iki tane vektörün nasıl şirinlik kattığını bir deneyerek görün derim. Hem daha farklı blog görselleri hazırlamış olursunuz, hem de bloga yansıttığınız tarzınızı daha da güçlendirirsiniz. Kalpler, şirin kız görselleri, yıldızlar, makyaj ürünleri çizimleri, etnik detaylar vs... Zevkinize bağlı olarak binlerce vektör bulabilirsiniz. Eğer bir blogunuz var ise, fotoğraf gücünün nasıl önemli olduğunu biliyor olmalısınız. Blog görsellerinizi daha renklendirmek isterseniz, o halde bu konumdan faydalanabilirsiniz.



Bu tarz resimleri bilgisayarıma en sık indirdiğim site, daha önceki Blog Headerı Nasıl Yapılır konumda da değindiğim gibi, Deviantart websitesi. Orası görsel anlamda adeta bir cennet. Çünkü grafikerlerin yeri. Çoğu grafiker de ücretsiz olarak kullanıma sunuyor. Bunu para ile satan grafikerler de var, dilerseniz onlardan da satın alabilirsiniz. Ben kişisel güzellik blogu için, bunu tercih etmiyorum. Deviantart, benim lezzetli ve görsel zengini sitem olsa da, Google arama motoru ile daha farklı vektörler de bulabilirsiniz pek tabii. Bu tamamen sizin araştırmanıza bağlı.



Bu işin sırrı, arkası şeffaf olanları bulabilmektir. Çünkü çoğumuzun çektiği fotoğraflar bembeyaz arka plana sahip olamıyor. Ama çoğu vektörün arkası genelde beyaz. Benim önerim, şeffaf olanları bulmanız. Beyaz olanlar fazla itici duruyor. Aradığınız zevke bağlı olarak, arkası şeffaf olan resimleri bulma durumu, ne yazık ki zaman istiyor. Blog konusunda size yardımcı olan bir arkadaşınız var ise, ona en sevdiği çikolatayı alarak ayartmaya bakın. Tecrübemle sabittir ki; düzenli yazılan özenli bir blog, tek kişinin göğüsleyebileceğinden fazlasını istiyor. Deviantart veya Google Görseller 'den isteğinize ve zevkinize göre resimler / vektörler buldunuz diyelim. Şimdi bu vektörleri, çektiğiniz blog fotoğraflarına eklemeyi göstereceğim.


Bu arada; blog için çektiğim fotoğrafları bir klasörde toparlamaya çalışıyorum, aksi takdirde karman çorman oluyor. Size de önerim, blog görsellerinizi bir klasörde toplamanız olacaktır. Fotoğraflara bakıp, bu konuyu hazırlamak için gerekli olan sade bir örneği Flormar rujunda buldum. Aşağıda fotoğrafta yer alan ruj görseli, bu konuya uyarlanmak için son derece uygun. Diyelim ki Flormar 'a ait bir rujun konusunu yapacağız. Fotoğrafımızı çektik, şimdi editleme kısmında ona daha tatlı bir görünüm vereceğiz. Hem de sadece 4 adımda.

makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-resimlere-vektor-nasil-eklenir
makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-resimlere-vektor-nasil-eklenir
Blog Resimlerinde Vektör Nasıl Eklenir #1. Adım

PhotoScape programından görselimizi açıyoruz ve ekrana fotoğrafımız gelince, alttaki sekmelerden "Nesne" bölümüne tıklıyoruz.


Blog Resimlerinde Vektör Nasıl Eklenir #2. Adım

Nesne bölümünde, sol atta bazı simgeler göreceksiniz. Kalp simgesinin hemen yanında bulunan, en üst soldaki (dağ-güneş simgesine sahip) "Foto" kısmına tıklıyoruz. Orada 2 seçenek belirecek. "Foto..." ve "Pano Fotoğrafı" diye. Biz ilk sıradaki "Foto..." olana tıklıyoruz.

guzellik-makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-resimlere-vektor-nasil-eklenir
guzellik-makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-resimlere-vektor-nasil-eklenir


Blog Resimlerinde Vektör Nasıl Eklenir #3. Adım

Bulduğumuz görselleri nereye kaydettiysek orayı açarak, fotoğrafa koymak istediğimiz resimleri tek tek alıyoruz. Tek tek almaktan kastım, hepsi bir anda fotoğrafa yüklenmediği için bu işlemi her defasından yenileyerek resimleri sırayla alıyoruz. Seçtiğimiz vektörün üzerine tıklatıp, "Aç" kısmına basarak PhotoScape 'deki düzenlemek istediğimiz fotoğrafa almış oluyoruz.

makyaj-blogu-ipuclari-resim-editleme-duzenleme-nasil-yapilir
makyaj-blogu-ipuclari-resim-editleme-duzenleme-nasil-yapilir

Blog Resimlerinde Vektör Nasıl Eklenir #4. Adım

Fotoğraflara vektörleri yükledikten sonra, onların büyüklüklerini istediğimiz gibi ayarlayabiliriz. Hatta sağından solundan (herhangi bir yerinden) tutarak, çapraz hale getirebiliriz. Buradaki olay, tamamen kafanızda şekillenen ile sınırlı. Hangi resimler olacağı, onların nasıl konumlanacağı, büyüklükleri veya küçüklükleri tamamen sizin elinizde. Her kararı siz veriyorsunuz. İşlemler bittiğinde, blog fotoğrafınızı bilgisayarınıza "Kaydet" diyerek kaydedebilirsiniz. Blog görseliniz artık hazır. İstediğiniz zaman hazırlayacağınız blog konunuz için kullanabilir halde.


makyaj-bloglari-ipuclari-resim-editleme-duzenleme-nasil-yapilir
makyaj-bloglari-ipuclari-resim-editleme-duzenleme-nasil-yapilir
Kişisel olarak önerim, blog fotoğraflarınızı vektörlerle çok fazla boğmamanızdan yana. Çünkü okuyucunun asıl odaklanması gereken konunuzun ta kendisi olmalı, örneğin benim bu konuda örnek olarak seçtiğim ruj, konumun odak merkezi olmalı, yanındaki vektörlerle dikkati fazla dağıtmadan fotoğrafın biraz daha neşeli olması adına vektörler kullanmalıyım. Ama burada zevk de karar da size bağlı olarak değişir. Ayrıca, blog fotoğraflarınıza ek olarak yuvarlaklar vs yapabileceğiniz gibi farklı fontlarla yazılar da yazabilirsiniz. Örneğin tanıttığınız ürünün adı, markası vs gibi özellikleri fotoğrafın üzerine değişik font stilleri ile yazabilirsiniz. Hatta blog isminizi de yazmayı unutmayın. Hayal gücünüze, zevkinize bağlı olarak bir çok görseli kendi stilinize uygun hale getirebilirsiniz. Ben birkaç tane farklı vektörle hazırlanan örneklerini ekliyorum.




Fotoğrafları çok boğmadan, minik vektörlerle PhotoScape resim düzenleme programında hazırlanan birkaç örnek görsel :

makyaj-bloglari-resim-editleme-duzenleme
makyaj-bloglari-resim-editleme-duzenleme

makyaj-bloglari-resim-editleme-duzenleme
makyaj-bloglari-resim-editleme-duzenleme
makyaj-bloglari-resim-editleme-duzenleme
makyaj-bloglari-resim-editleme-duzenleme
makyaj-bloglari-resim-editleme-duzenleme




Bir önceki Güzellik Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları yazı dizimde, blog konularında "NASIL" sözücüğünün önemini örneklerle birlikte vurguladım. Dilerseniz o yazıma da bakabilir, güzellik veya makyaj bloglarınızda farklı konular için fikir sahibi olabilirsiniz.


Paylaş
, , , , , , , , ,

Melisa Yıldız

Beni takip ederek tüm makyaj sırları ve güzellik yöntemlerini öğrenebilirsiniz. Konu altına yorum yaparak diğer arkadaşlarımızla birlikte bize katılıp makyaj önerilerinde bulunabilirsiniz.
    Google ile yorum yap!
    Facebook ile yorum yap!

0 yorum:

Yorum Gönder

Bir düşüncen varsa eğer söyle bana ?

Blogger tarafından desteklenmektedir.