Kornişon Turşusu Yapılışı


İlk defa turşu kurdum..Tam turşu zamanı oldugundan ögrenmek amaçlı annecim ben kurabilir miyim dedim.O da tabi ki dedi ve bana bıraktı.Biz turşuyu çok severiz  öğünlerden birinde olmazsa diğerinde mutlaka olur  o yüzden 2 ayrı  büyük bidonda turşu kurdum biri sırf  kornişon biri de yine  kornişon  baskınlı karışık turşu oldu.
İlk defa yaptıgım halde çok güzel tuttu ve şuan olgunlaşma aşamasında her gün bakıyorum acaba oluyor mu diye şükür ki  yüzüm kara çıkmadan bu işinde üstesinden geldim.Hali hazırda yapıyorken  fotografladım ve sizlede paylaşmak istedim.Bu arada limonlu da kurabilirsiniz ama  ben sirkeyi tercih ederim.Hem çabuk geliyor turşu hemde limonlu kadar ekşi olmuyor tabi damak tadına göre değişir.Birazcık size de tariften bahsedeyim.
15 kiloya göre malzemeler...

Malzemeler;


15 kilo kornişon
Yarım bağ maydanoz
Yarım kilo sivri biber (acı)
8 baş sarımsak
2 su bardagı sirke
250 gram Kaya Tuzu
Bidon alabildigince musluk suyu

Yapılışı;
Öncelikle sarımsakları ılık suda 15 dakika kadar bekletip kolayca soyuyoruz.
Ardından;
Önce kornişonları bir güzel yıkıyoruz biraz  suyu aktıktan sonra yanlarındaki  çöplerini temizleyip deliyoruz.(Ben bu işlemi igne ile yaptım çatal ve bıçakla da hafifçe delerek yapabilirsiniz.)
Bu işlem bittikten sonra içine atacağımız yarım kilo biberi yıkayıp saplarını kesip ikiye yarıyoruz...
Ardından büyük kornişonları alta 1 sıra dizip üstüne sarımsaklardan azıcık atıyoruz ve birazda biber koyuyoruz bu işlemi bidon dolana kadar tekrarlıyoruz.
Bidon dolduktan sonra sirkeli suyunu hazırlıyoruz.

Büyükçe bir tencereye  250 gram kaya tuzunu koyuyoruz üzerine 2 bardak sirke döküp birazcık karıştırıyoruz.Karıştırdıktan sonra tencereye yüze yüz musluk suyu dolduruyoruz ve tuzu  eritmek için karıştırıyoruz.Tuz  biraz eridikten sonra bidona boşaltıyoruz .
(Eger bidon  yarım kalmışsa kalanını musluk suyu ile dolduruyoruz tekrar sirkeli su yapmıyoruz.)
Sirkeli su işlemi bittikten sonra bidonun sonuna  yarım bağ  maydanozu yıkayıp saplarıyla öylece büküp  koyuyoruz.
...ve  kapagını sıkıca kapatıp ışık ve güneş görmeyecek kuru bir yerde muhafaza ediyoruz...
Eger  herhangi bir sorun yoksa 15-20 gün içerisinde  yemeye başlayabilirsiniz.
Afiyet olsun...

Daha küçük bidonlara yapmak isteyenler için video;


30 Kasım 2014 Güncelleme:
Turşum oldu ve çok sevildi .10-15 gün içerisinde oldu fakat  paylaşmak bu güne nasipmiş kütür kütür olması ay nasıl yaptın denilmesi beni çok mutlu etti   büyük annem yaşındaki görmüş geçirmiş bu işin üstadı insanlar bile  benden tarif isteyip beğenmeleri beni çok gurulandırdı.Umarım benim tarifime göre yaptıktan sonra sende övgü alırsın.





Paylaş

Melisa

    Google ile yorum yap!
    Facebook ile yorum yap!

0 yorum:

Yorum Gönder

Bir düşüncen varsa eğer söyle bana ?

Blogger tarafından desteklenmektedir.