Hijyen Mitleri : Kişisel Bakım ve Banyo Kuralları #2

Hijyen Mitleri : Kişisel Bakım ve Banyo Kuralları

Hijyen ve bakım adına daha öncesinde ilk yazısını blog sayfamda hazırladığım Hijyenik Mitleri yazı dizimin 2. konusunda bu sefer değindiklerim şu şekilde >>>

hijyen-mitleri-kisisel-bakim-banyo-kurallari
hijyen mitleri kisisel bakim banyo kurallari




Daha Fazla Köpük Daha Çok Temizlik Demektir, Öyle Değil mi ?

Doğru bilinen yanlışlardan birisi de budur. Tabii çocukluğumuzdan beri bu şekilde yetiştirilmenin ve bakım ürünlerinin çekilen reklamlarda algıya bu yöne kaydırmak için girilen gayretin de böyle düşünmemizde payı var. Ama bol köpük bol temizlik demek değildir. Diş macunumuzdan kullandığımız şampuana kadar bol köpük veren ürünleri kullanmak, bizi daha da hijyenik yapmaz. Hatta aksine cilt bariyerimiz için daha zarar bile verir. Deterjan oranı az olan veya onun yerine daha masum içeriklerle donatılmış kişisel bakım ürünlerini tercih etmenizi şiddetle öneririm ki zaten kullanmaya başlayıp etkilerini gördükçe ister istemez eski kullandığınız ürünlere son vereceksiniz.


Daha İyi Bir Cildim Olsun Diye Her Gün Peeling Yapıyorum. Bunun Bir Zararı Var mı ?

İster yüzümüze ister vücuduma peeling yapalım, bunun da bir sınırı var. Temiz cilde sahip olmak hepimizin ortak isteği. Ancak cildimizi çok fazla temizlemeye zorlarsak, peelingleri her gün yaparsak o zaman hiç istemediğimiz pul pul dökülme problemi ile karşılaşırız. Birkaç günde bir yapmak en güzeli. Hatta bu oran bile biraz düşürülüp, sadece haftada 1 yapılsa daha doğru bir adım atmış oluruz.


Şişmiş Gözlerim İçin Göz Çevreme Salatalık Dilimleri Koyuyorum. Bu Yanlış mı?

Her sabah gözleriniz şiş vaziyette güne merhaba diyorsanız, işin altında daha önemli sağlık sorunları yatıyor olabilir, bu sinyali önemseyin. Ama sadece bazı günler diğerlerine nazaran daha göz şişlerinizle güne başlıyor ve bunu hemencecik indirmek istiyorsanız, bilin ki salatalık dilimlerinin özel bir gücü yok. Tüm kadın programlarında "salatalık gözlere çok iyi gelir rererö" minvalinde söylemler olmakta. Salatalık diğer tüm sebzeler gibi kendine özel bir şifası var ama sanıldığı gibi ciltte mucizeler yaratmıyor. Göz çevresine konulan salatalık göz şişlerini indirmez, salatalık soğukluğu göz şişini indirir. Yani olay soğuk olması. Buz kalıplarını bir havluya alarak kompres yaparsanız da aynı sonuca ulaşırsınız. Ben bunun için tatlı kaşıklarını kullanıyorum. Buzdolabımda her zaman için, bir gün öncesinden konulan tatlı kaşıklarım vardır. Sabah kalkınca kaşıklarımı göz çevremde gezdiriyorum. Hem şişlik varsa o gidiyor hem de göz çevrem rahatlıyor. Kulağa garip geliyor ama bunu mutlaka denemelisiniz.


Yüz, El ve Vücut Havlularını Kaç Günde Bir Değiştirmeliyim ?

Bakterilerin önüne geçmek için temizliğinden emin olduğumuz havluları kullanmalıyız. Kullandığımız havluların da 3-4 kez kullanımdan sonra çamaşır makinesine atmamız öneriliyor. Bu kurala dikkat etmekte fayda var.





Hijyen Mitleri : Kişisel Bakım ve Banyo Kuralları yazı dizim, bu şekildeki hali ile ilerleyen günlerde blog sayfamda varlığını sürdürmeye devam edecek. Eğer hijyeninize ve bakımınıza önem veriyorsanız, bu verdiğim ipuçlarını takip etmeye devam etmenizi öneririm.

Paylaş
, , , , , , , , , , , , ,

Melisa Yıldız

Beni takip ederek tüm makyaj sırları ve güzellik yöntemlerini öğrenebilirsiniz. Konu altına yorum yaparak diğer arkadaşlarımızla birlikte bize katılıp makyaj önerilerinde bulunabilirsiniz.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 yorum:

  1. Bıktım artık ben sizin gibi konularımı çalan hırsızlardan!

    YanıtlaSil

Bir düşüncen varsa eğer söyle bana ?

Blogger tarafından desteklenmektedir.