Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları : Blogda Benzer Yazılar Eklentisi

makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-blogda-benzer-yazilar-eklentisi
makyaj blogu yazmanin ipuclari blogda benzer yazilar eklentisi
Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları : Blogda Benzer Yazılar Eklentisi

Blog konularının altında "Benzer Yazılar" şeklindeki listeler, hem okuyucuya hem de blog yazarına ayrı katkı sağlıyor. Okuyucu açısından iyi yanı, konu etiketindeki benzer konular arasında dolaşmayı kolaylaştırıp okuyucunun beğenisine sunuyor olması. Blog yazarı açısından iyi yanı ise, okuyucu blogda daha fazla tutmak, blog trafiğini arttırmak ve sayfa görüntüsünü zenginleştirmek. Bu açıdan benzer yazılar eklentisini kullanmayı seviyorum. Kolay şekilde ayrı bir widget (blog aracı) halinde bloga eklenebilen "Benzer Yazılar" eklentilerini bu yazımda derledim topladım.




Bunu birçok sitede var olan kodlarla yapabilirsiniz. Reklamlı ve reklamsız pek çok kod, blog şablonuna html editöre monte edilmek üzere hali hazırda bulunuyor. "Related Post for Blogger" olarak aratırsanız, Google 'da istemediğiniz kadar bu kodu paylaşan siteleri göreceksinizdir. Ben bu yazımda sizlere, html kısmından kodlarla uğraşmak yerine, son derece basit kurulumu olan, blog panelinden "Yerleşim" üzerinden kurulumu yapılabilen widget şeklindeki uyarlamasından bahsedeceğim.




"Benzer Yazılar" eklentisini pratik uygulama sunan 3 popüler site :

Blogger İçin Benzer Yazılar Eklentsi 1- Linkwithin

Çoğu bloggerın göz bebeği Linkwithin, benim de uzun bir süre kullandığım widget idi. Bir ara blog ismimi değiştirip blogspot 'tan .com uzantısına geçiş yaptım, sonra tekrar .blogpost 'ta devam ettim. Linkwithin 'in en kötü yanı, bir kez blogunuz için kurduysanız blogunuzun ismini hiç değiştirmeden devam etmeniz gerekmekte. Aksi halde widget bozuluyor. Bozulan widgetten kastım, eski blog adınızdaki kayıtları Linkwithin silmiyor ve haliyle yeni blog adınızla onları yer değiştiremiyor. Hatta bu sorunu Linkwithin 'e mail olarak defalarca attım ama herhangi bir yanıt alamadım. Bu durumu araştırdığımda yabancı bloggerlarında da aynı sorunla karşılaştıklarını ve bazılarının mail atarak aynı şekilde sonuçsuz kaldığını okudum. Bu olumsuz yanına rağmen, eğer blog adınızı veya domain isminizi değiştirmeyecekseniz, Linkwithin en kolay tercih.


Linkwithin Bloga Nasıl Kurulur ?

Linkwithin sitesine girdiğimizde, Linkwithin ana sayfasında sağ altta bir form bulunuyor.

blog-ipuclari-blogda-benzer-yazilar-eklentisi-linkwithin
blog ipuclari blogda benzer yazilar eklentisi linkwithin


Bu forma neler doldurulması gerektiğini adım adım gösterdim. Bu aşamada önemli kısım, 2.Adım 'da gösterdiğim blog adının doğru yazılması. Doğru yazılmasından kastım blog adınızın başına http:// getirmeniz gerektiği. Yoksa Linkwihtin geçersiz web ismi sayıyor. Adım adım formu doldurmak şu şekilde :


blog-ipuclari-blogda-benzer-yazilar-eklentisi-linkwithin
blog ipuclari blogda benzer yazilar eklentisi linkwithin



Linkwithin Kurulumu 1. Adım - Email : Buraya aktif mail adresinizi yazın. Ben örnekte kendi mail adresimi yazdım

Linkwithin Kurulumu 2. Adım - Blog Link : Burası çok önemli. Blog isminizi http:// şeklinde yazmalısınız. Yani direk olarak blogadınız.blogspot.com şeklinde değil, http://blogadınız.blogpot.com şeklinde olmalı. Eğer başında  http:// olmadan yazarsanız şu sonucu alırsınız. "Invalid Blog URL" problemi, http:// siz yazılan bloglar için geçersiz blog adı demektir. Linkwithin böyle algılıyor.

Lnktwithin Kurulumu 3. Adım -  Platform : Burada farklı platformlar yer alıyor. Siz "Blogger" olanı seçmelisiniz.

Linkwithin Kurulumu 4. Adım - Width : "Benzer Yazılar" görsellerinden kaç tane olacağını seçiyorsunuz, yani widgetiniz kaç sekmeli olsun istiyorsanız onu tercih edin.

Linkwithin Kurulumu 5. Adım : Eğer blog temanız koyu tonlarda ise, beyaz bir widget kullanmak göze hitap etmeyeceği için Linkwithin bu ayrıntıyı düşünerek bir de koyu şablonlar için script hazırlamış. Eğer blogunuz açık tonlarda ise siz bu kısmı es geçin. Eğer blogunuz koyu tonlarda ise, "My blog has light text on a dark background" kısmına tik koyun.

6. Adım - Get Widget : Kodu almak için mavi butona basın.

7. Adım : RSS Ayarı : Yeni bir blog açıp ilk defa Linkwithin üyeliği yapıyorsanız, aşağıdaki ekran karşınıza çıkabilir ancak ilk kez üye olmuyorsanız, Linkwithin bu kısmı es geçiyor. Eğer bu kısım karşınıza çıkıyorsa :

blog-ipuclari-blogda-benzer-yazilar-eklentisi-linkwithin
blog ipuclari blogda benzer yazilar eklentisi linkwithin

İlk seçeneği olan "I know my blog's RSS feed" seçeneğini seçmeniz daha iyi olacaktır. Bloglarımızın bir rss kaydına sahiptir. RSS, blog içeriklerimizin özeti diyebilirim. Mesela ben blogumu ilk açtığım zamanlarda Feedburner ile Rss 'sini şekillendirmiştim. Blogunuzu özel olarak yönlendirmediyseniz varsayılan Rss adresiniz şu şekildedir :

http://blogadınız.blogspot.com/feeds/posts/default

"blogadınız" kısmı blogunuzu ismi gelecek, örneğin benimki miskinkek.

Eğer hiç bilmiyorsanız ikinci seçenek olan "I don't know my blog's RSS feed" kısmını seçin ve "Continue" diyerek ilerleyin.

Linkwithin Kurulumu 8. Adım - Widgeti Aktivite Etme Kısmı :

blog-ipuclari-blogda-benzer-yazilar-eklentisi-linkwithin
blog ipuclari blogda benzer yazilar eklentisi linkwithin


Bu aşamaya geldiğinize göre işin büyük kısmını geride bıraktınız demektir. Geldiğiniz sayfada Linkwithin size birazdan önünüze getireceği ekranda neler yapmanız gerektiğiniz vs anlatıyor. Siz en üstteki 1. kadide de yazan "Click Install Widget to open Blogger in a new..." cümlesindeki linklendirilmiş Install Widget kısmına tıklayın.

Bu kısımda şöyle bir sorun olabiliyor. Tıkladığınız zaman boş bir sayfa gelebiliyor. Denemek adına yaptığımda defalarca bu sorunla karşılaştım. Linwtihin super güçlü bir alt yapısı olmadığı için bu tarz sorunlarla sizi yüz üstü bırakıyor ne yazık ki. Deneye yanıla şöyle bir çözüm buldum. Defalarca kontrol ettiğim için çözüm olarak sizlere de sunabilirim.

Install sayfasını tekrar yenilemek, en basit çözüm. Yani demek istediğim, boş ekran gelirse sayfayı tarayıcınızdan yenileyin. Sayfayı yenilemeyi Internet Explorer ve Chrome tarayıcılarında gösterdim. Bu şekilde yapabilirsiniz ya da klavyenizin F5 tuşu yenileme tuşudur. Oradan da halledebilirsiniz :

blog-ipuclari-blogda-benzer-yazilar-eklentisi-linkwithin
blog ipuclari blogda benzer yazilar eklentisi linkwithin

Linkwithin Kurulumu 9. Adım - Bloga Otomatik Olarak Yerleştirme : Artık her şeyiyle "Benzer Yazılar" widgeti hazır. Resimde gösterdiğim gibi "Widget Ekle" kısmına tıklayarak blog sayfanıza otomatik olarak yerleştirmiş olacaksınız.


blog-ipuclari-blogda-benzer-yazilar-eklentisi-linkwithin
blog ipuclari blogda benzer yazilar eklentisi linkwithin


Bundan sonra blog panelinizdeki "Yerleşim" kısmından kontrolünü sağlayabilirsiniz. Javascript şeklinde blogunuza yerleşmiş olacak. Özelleştirmeleri kısmen yapabiliyorsunuz, onun için de kod bilgisi gerekmekte. Şablondaki HTML'yi Düzenle kısmından linkwithin kodlarıyla oynamalar yaparak görüntüsünü farklılaştırabilirsiniz ama bunun için kod bilgisi gerekmekte. Kod bilginiz yoksa hiç bulaşmayın derim. Sonra blogunuzda olmadık aksaklıklar çıkarma ihtimali de var. Linkwithin kurulma kısmı bu kadardı. Anlatımı biraz uzun ama emin olun bloga eklenmesi epi topu 1 dakika sürüyor. Diğer göstereceğim sitelere kıyasla Linkwithin en çok bilineni, sorun yaşayanlar veya kuramayanlar için göstermek istedim.


Blogger İçin Benzer Yazılar Eklentsi 2- OutBrain

Bir sıralar Outbrain kullanıyordum. Çok da memnundum. Outbrain sitesine girdiğinizde aynen şu görsel ekrana gelmekte :

blog-ipuclari-blogda-benzer-yazilar-eklentisi-outbrain-kurulumu
blog ipuclari blogda benzer yazilar eklentisi outbrain kurulumu

Burada Outbrain bize 2 farklı seçenek sunuyor. Ya küçük resimler halinde "Benzer Yazılar" eklentisi ya da resimsiz sadece metin olarak konu başlıkların listelelendiği "Benzer Yazılar" eklentisi. Hangisini seçeneğinizin kararı size ait. Eğer makyaj blogunuz var ise kesinlikle küçük resimli olanı seçmenizi öneririm. Bazı moda blogları minimalist tarzı sevdiği için onların bloglarına metin şeklinde listelenen benzer yazılar daha uyumlu olabilir.  Metin istiyorsanız "Recommendation Type" bölümnden "Text" sekmesini, resimleriyle beraber istiyorsanız "Thumbnail" sekmesini seçip, ardından biraz aşağıda yer alan "Blogger" simgesi olan B harfindeki logoya tıklıyoruz.


blog-ipuclari-blogda-benzer-yazilar-eklentisi-outbrain-kurulumu
blog ipuclari blogda benzer yazilar eklentisi outbrain kurulumu

Daha sonra ise Outbrain bizden doldurmamız gereken bilgieri istiyor. Bu bilgileri unutmamız gerekiyor çünku bir üyelik formu. Daha sonradan dilediğimiz zaman Outbrain 'e girebilir ve istatistiklerimize bakabiliriz. Formdaki doldurmamız gerekenler sırasıyla:

blog-ipuclari-blogda-benzer-yazilar-eklentisi-outbrain-kurulumu
blog ipuclari blogda benzer yazilar eklentisi outbrain kurulumu


1- Username : Bir kullanıcı adı seçip yazıyoruz.

2- Password : Şifre oluşturuyoruz. Ancak Outbrain şifreyi oldukça korunaklı istiyor, yoksa üyeliği kabul etmiyor. Hem harflerden hem rakamlardan hem de en az 1 tane büyük tuş açıkken kullanılan harf yani büyük harfi de barındıran, ardışık olmayan en az 8 karakterli bir şifre istiyor. Mesela örnek şifre : 159745aA

3- Confirm Password : Şifremizi tekrar yazmamız isteniyor.

4- Email : Aktif kullandığınız mail adresinizi yazınız.

5- Blog URL : Blog linkinizi yazınızı. (http:// şekline olmalı)

6- Select Language : Dilinizi seçin. (Türkçe var)

7 - Kullanım Şartları : Bu kısma tik koymazsak üye olamıyoruz. (Şartları kabul ettiğimizi gösteriyor)

8- Install : Kurulum kısmına geçmek için bu turuncu "install" kutucuğuna tıklıyoruz.

Daha sonra Blogger kurulum kısmı karşımıza gelecek. Eğer burada boş bir ekran görürseniz, yazımın biraz üstünde anlattığım Linkwithin kurulumundaki 8. Adım 'a bakmanızı öneririm. Orada bu aşamada sorun yaşayanlara sayfayı yenilemeyi önerdim.

blog-ipuclari-blogda-benzer-yazilar-eklentisi-outbrain-kurulumu
blog ipuclari blogda benzer yazilar eklentisi outbrain kurulumu


Blogger widget kurulumu karşımıza çıktığında blogunuza ekleyebilirsiniz. "Bir Blog Seçin" kısmından widgeti uygulamak istediğiniz blogunuzu seçebilirsiniz.


Blogger İçin Benzer Yazılar Eklentsi 3- Engageya

Benzer yazılar eklentisinde biri de Engageya. Burada birbirinden farklı stillerde eklenti yüklemek mümkün. Kendi blogunuzdaki konular yapmak için formdaki "Related content from your blog" kısmını, farklı sitelerdeki konuları almak için "Your blog, other Engageya sites and sponsored content. (recommended)" kısmını seçmeniz gerekiyor. Eğer farklı sitelerdekini seçerseniz, hangi kategorilerdeki sitelerin yer verileceğine karar vermelisiniz. Örneğin; Beauty - Fashion gibi...

Engageya sitesindeki farklı stillere örnekler şu şekilde :

blog-ipuclari-blogda-benzer-yazilar-eklentisi-engageya-kurulumu



blog-ipuclari-blogda-benzer-yazilar-eklentisi-engageya-kurulumu
blog ipuclari blogda benzer yazilar eklentisi engageya kurulumu



Wordpress Bloglarında Benzer Yazılar Eklentisi

Eğer Blogger tabanlı değil de Wordpress tabanlı bir blog sahibi iseniz seçenekleriniz çok daha fazla ve güzel. Bir çok konuda Wordpress 'i kıskanıyorum. Çok daha esnek kurgulama sistemi var. Wordpress için benzer yazılar eklenti örnekleri ise ; YARPP (Yet Another Related Posts Plugin)Contextual Related Posts. Ayrıca bu konuda anlattığım blogger için sunulan sitelerde de Wordpress ekleme seçeneği bulunmakta.


Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları yazı dizimde bir önceki konu Blog Konularını Paylaşmanın En Uygun Saatleri 'ydi. 
Blog yazmak sizin için bir olmazsa olmaz ise, öylesyse o konuda verdiğim tüyolara da mutlaka bakının derim.


Paylaş
, , , , , , , , ,

Melisa Yıldız

Beni takip ederek tüm makyaj sırları ve güzellik yöntemlerini öğrenebilirsiniz. Konu altına yorum yaparak diğer arkadaşlarımızla birlikte bize katılıp makyaj önerilerinde bulunabilirsiniz.
    Google ile yorum yap!
    Facebook ile yorum yap!

0 yorum:

Yorum Gönder

Bir düşüncen varsa eğer söyle bana ?

Blogger tarafından desteklenmektedir.