Saç Bakımı : Saç Kuru mu Kesilmeli ? Kuru Saç Kesimi Nasıl Yapılır ?

Saç Bakımı : Saç Kuru mu Kesilmeli ? 
Kuru Saç Kesimi Nasıl Yapılır ?


sac-kuru-mu-kesilmeli-kuru-sac-kesimi-nasil-yapilir
Sac Bakimi Sac Kuru mu Kesilmeli - Kuru Sac Kesimi Nasil Yapilir


Kuru Temizleme var da Kuru Saç Kesimi Neden Olmasın? Türkiye 'deki kuaförler için yeni bir uygulama olsa da yılların saç stilisti kuru saç kesimini öneriyor. Ülkemizde, çoğu kadın kuaföründen memnun değil, bunu çevremden gözlemleyebildiğim gibi ben de kuaförden bir hayli dertliyim. Yıllardır aynı kuaföre giden kadınlar bile saçları güzel yapıldığı için değil, o kuaförü iyi tanıdığı ve onunla dertleşebildiği için gidiyor. Çünkü kuaför salonları pek çok kadın için bir nevi terapi yeri. Kadınların hayatlarında iniş çıkışlı olduğu zamanlarda büyük değişimin ilk adımı olarak kuaföre gitme kararı vermeleri, bir istatistiki rastlantı olamaz. Bugün ismen bile en ünlü kuaförleri gitmiş ama zerresinden memnun kalmamış biri olarak bu konudaki kişisel serzenişlerim bir tarafta dursun, farklı bir saç bakım konusunu blogda yer vermek istiyorum. Çünkü son zamanlarda merakım saç kesimleri ve detayları üzerine oluşmakta.


Saçlar kuru mu kesilmeli? Ünlü saç stili Jon Reyman 'ın uygulayarak ünlendirdiği kuru kesimi neden Türk kuaförlerinde görmek mümkün değil? Saç kesimindeki bu radikal uygulama kuaförzedelere ilaç mı gelir? 



Saçlarımızı kestirmeden önce, gittiğimiz kuaförlerin yıkama kısmında saçlarımızın kesime hazırlanması için yıkama işlemine onay veririz. Hatta iyi kuaförler şampuan, saç kremi vs ürünlerini pahalı, daha vasat kuaförler ise hesaplı markalardan yana tercihini kullandığını gözlemlemişsinizdir. Kuaför koltuğuna oturmak çoğu kadına, "adeta bir terapi, hem stresimi hem kırıklarımı üzerimden atarım" edasını verir. Ama kestikçe kesesi gelen kuaförlerin zevkin doruklarında bayrak diktiğini düşündüğüm neticeden biz kadınlar pek de memnun kalmayız. Şu ana kadar "sadece uçlarından" dediğim saçlarımı hiçbir zaman uçlarından kesilmiş olarak bulamadım. Allah'tan saçlarımın uzaması hızlı olduğu için bu benim için büyük bir sorun olmuyor. Ancak saçı çok kolay uzamayanlar haklı olarak bu konuda daha sitemkar.


Sanıyorum ki kuaför beyler/hanımlar saçı ıslak görüp kendileri de fark etmeden daha fazla saç kesiyor ya da olayın içinde bizim farkına varamadığımız ticari denge söz konusu. Zira bizden kesilen saçları da postiş ve peruk gibi satışlara girişildiğinden tam olarak güvenemiyorum. Benim gözlemlediğim özellikle sağlıklı saç gördüklerinde kesmek için daha bir hevesli oluyorlar. Bunun muhakemesini beni ilgilendirmiyor ama eğer saçımdan istediğim orandan daha fazla kesildiği gerçeği olunca haliyle söyleniyorum.


Jon Reyman, uzman ve tanınmış bir saç stili ki ben de işlerini uzun zamandır takip ediyorum. Kuru saç kesimini de uygulayan bir saç stilisti. Şu ana kadar gittiğim hiçbir kuaförde kuru saç kesen görmedim. Belki İstanbul'da elit salonlarda bir umut vardır diye düşünüyorum. Kuru saç kesimi, saçları keserken istenilmeyen kısalıktan daha rahat kurtarıyormuş. Tabii bunun için hem uygulayanın deneyimli olması hem de kullanılan makasın özel olması gerekiyormuş. Kuru saç kesimi mantık olarak ıslak saç kesiminden daha fazla yıpratacağı için, bu işe özel üretilen makasların yumuşak uçları sayesinde saçların hırpalanması söz konusu değil. Buna ilaveten kuru saç kesimin artı özelliklerinden birisi de ıslak saç kesiminde yapılan hatalar, saçların ıslak görüntüsünden dolayı görülemediğinden ikinci bir kesimi de istiyor. İşte bu düzeltme işini bizim Türk kuaförler abartıyor diye düşünüyorum. Ama kuru saç kesiminde hata net olarak belli olduğu için, saç kesiminin üzerinden tekrar geçmek zorunda kalınmıyor. 


Yine kuru saç kesiminin etkilerinden birisi de saçı daha iyi tanımak. Islak saçta ne saçın dokusu ne de renk karışıkları doğru dürüst belli. Örneğin saçlarda daha önce boya işlemleri yapıldıysa, haliyle farklı renkler göz yorucu şekilde bir arada oluyor. Hem doku hem de boya daha net olarak kuru saçta kendini gösterdiğinden kuaför biçimlendireceği saçı daha iyi keşfedebilir.


Kuru Saç Kesimi Nasıl Yapılır? 


kuru-sac-nasil-kesilir
Kuru Sac Nasil Kesilir


Önce saçlar yıkanıyor, ardından kurutuluyor, ardından da düzleştirici ile dümdüz yapılıyor. Kuru saç kesiminde en iyi taktik kuru saçın dümdüz olmasıymış. Çok mantıklı, hata riski minimum olacağı aşikar. Eğer saçlar normalde dalgalı veya kıvırcık olsa dahi saçları düzleştirerek uygulanması gerekiyormuş. Bütün saç tiplerinde kuru saç kesimi bu şekilde olmalıymış.



Saçlarımı kendim hiç kesmedim ama gözlemim çok iyidir. Bir de kuaförleri müthiş gözlemlediğim için neler yaptığını, hangi sıra ile gerçekleştirdiğini adım gibi biliyorum. Böylesi güzel bir makas alıp, kendi saçlarımı kendim tasarlamak bile niyetindeyim. Umarım benim böyle bir macera atılmam gerekmez de bu işi hakkıyla uygulayan, yenilikçi ve deneyimli bir kuaför keşfederim ☺


Paylaş
, , , , , , , , , , , ,

Melisa Yıldız

Beni takip ederek tüm makyaj sırları ve güzellik yöntemlerini öğrenebilirsiniz. Konu altına yorum yaparak diğer arkadaşlarımızla birlikte bize katılıp makyaj önerilerinde bulunabilirsiniz.
    Google ile yorum yap!
    Facebook ile yorum yap!

0 yorum:

Yorum Gönder

Bir düşüncen varsa eğer söyle bana ?

Blogger tarafından desteklenmektedir.